Plaats hieronder uw bijdrage aan ons forum in zake VERKEERSVEILIGHEID…

8 reacties

  1. Verkeersveiligheid en geluidoverlast Europaweg.
    Ik ben het roerend eens met wat AJ d.d. 26 augustus 2021 schrijft.
    Wij ervaren genoemde punten ook in die mate dat het regelmatig irritaties maar een onverstaanbare gesprekken en muziek buitenshuis oplevert, naast de veiligheid. Wat me ook verbaasd hierin is dat het blijkbaar kan om met hoge snelheid door auto’s en landbouwvoertuigen, maar ook lawaaiige motoren, auto’s en landbouwvoertuigen het aangelegen politiebureau te passeren. Zie ik nou alleen een mogelijke gemakkelijk handhaving in deze ?

  2. Sinds vandaag weet ik van het bestaan af van deze belangenvereniging vandaar ik even reageer. Het is een uitbreiding op de reactie van Frans Wulterkens van 2-8-2020.
    Ik maak er 3 punten van:
    1) Landbouw en vrachtverkeer verkeer over de Bruchterweg en Europaweg.
    2) Snelheid overschrijdingen.
    3) Geluidsoverlast.

    1) Landbouw verkeer over de Bruchterweg en Europaweg.
    Al jaren gaat er enorm veel landbouw verkeer over de Bruchterweg en Europaweg om de eenvoudige
    reden dat men niet over de N343 mag rijden. Deze voortuigen zorgen voor veel (geluid)overlast en door
    de kolossale omvang ontstaan vaak gevaarlijke situaties met o.a. fietsers De boeren hebben geen bezwaar
    om over de N343 te rijden echter dit is niet toegestaan. Nu lijkt het oplossen eenvoudig, echter de N343 is van de Provincie en niet van de Gemeente Hardenberg. De Gemeente Hardenberg moet gewoon bij de Provincie eisen dat dit aanpast gaat worden, dit hoort niet in een centrum, het mes snijdt aan 2 kanten, boeren blij en bewoners blij.
    Verder gaat er veel onnodig veel vrachtverkeer over de Bruchterweg en Europaweg, om op het industrie terrein te geraken, men moet dit verkeer over de N343 leiden en alleen vrachtverkeer met de bestemming centrum toelaten.
    2) Snelheid overschrijdingen.
    Op de bovengenoemde wegen en de Witte de Withstraat rijdt men veelal te hard en vaak door de straks in punt 3 te noemen groep. Volgens mij is een maximale snelheid van 30Km. correct op de Bruchterweg en Witte de Withstraat kijkend naar het gevaar met de aanwezige fietsers. Inmiddels contact gehad met de Gem. Politie, zij geven aan dat men te weinig tijd kan vrijmaken voor controle hierop, ik moet zeggen na mijn laatste onderhoud is de controle wel toegenomen. De oplossing zijn snelheidsdrempels, op de Bruchterweg is dit zonder bezwaar mogelijk omdat daar geen openbaar vervoer (busverkeer) langs rijdt echter op de Withstraat is dit wel het geval en daar zou een andere oplossing moeten komen.
    3) Geluidsoverlast
    Dit is een punt waar ik mij en vele anderen het meest aan erger. Het betreft de rondjes rijdende auto’s met
    aangepaste uitaten, noem het kachelpijpen, die een asociale hoeveelheid lawaai produceren. Wat gebeurt er, vooral op donderdagavond en in het weekend rijden vooral jongelui met hun lawaai makende auto’s rondjes door het centrum van Hardenberg (centrum, Bruchterweg, Europaweg, De Withstraat, etc.), ramen omlaag en maar gassen (natuurlijk met hoge snelheid want dan maakt het nog meer herrie) . Je zult maar langs deze weg wonen en een balkon hebben, nou daar kan een streep door en dan mag je van geluk spreken als je woning triple beglazing heeft Wat is dit een asociaal gedrag!
    Ik woon sinds 3/4 jaar aan één deze straten maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en iedereen die ik hierover spreek ergert zich al jaren hieraan. Mij lijkt dat dit probleem voor de Belangen Vereniging Centrum Hardenberg prioriteit 1 moet hebben!

  3. Goede middag,ik weet nu pas van het bestaan van deze vereniging vandaar mijn late reactie,ik ween zelf in de spinde boven het kaaspakhuis en zie heel vaak gevaarlijke situaties bij het oversteken,en zeer zeker als de ouderen vanuit de spinde moeten oversteken van de levensgevaarlijke admiraal helfrichstraat,om bij de jumbo te komen om hun boodschapjes te halen, waar ontzettend hard gereden word,waar een snelheidspeperking van 30 km is,maar als er geen toezicht is heeft dat geen nut,daar moeten dus de oudjes oversteken,vaak met gevaar voor eigen leven,ik vraag mij regelmatig af wat handhaving hier doet,die komen een keer kijken om foutparkeerders te bekeuren en dan zijn ze weer weg ,ook heb ik een klacht over het prachtige racecircuit wat daar is neergelegd om het gemeentehuis te kunnen bouwen,maar laat ik niet afdwalen,mijn klacht gaat dus over de geluidshinder veroorzaakt door zware motoren en de auto’s met hun dikke uitlaten van de jeugd die op een mooie zondagmiddag ons woongenot verzieken en wij niet op ons balkon kunnen zitten,ik lees dat in hele het oosten dit probleem speelt,waar ook een werkgroep is opgericht om dit tegen te gaan,dus mijn voorstel is dat uw vereniging zich hierbij aansluit.graah hoor ik van u vr.gr F.Wulterkens de spinde 401 Hardenberg

  4. Op 14 november 2012 heeft de BBCH (plaatselijk belang van de kern van Hardenberg) een gesprek gehad met de gemeente Hardenberg te weten met wethouder, Douwe Prinsse en met Ingrid Franke.
    Tijdens dit gesprek is ook gesproken over de verkeersonveilige situatie van de Burgemeester Bramerstraat.
    De gemeente is voornemens om begin volgend jaar een telling te doen van het aantal oversteekbewegingen.

    Zelf denk ik dat het niet alleen belangrijk is te weten hoeveel verkeer er over de Burg. Bramerstraat gaat, maar dat er ook wordt gekeken naar de totale verkeersveiligheid rond de woonvoorzieningen van De Overlaat, De Meander en De Bekke. Zelf ervaar ik de Burg. Bramerstraat en de Marktstraat zoals het nu is, als verkeersonveilige situatie.

    Mijn visie op de huidige situaties:
    1. Het zijn allemaal ouderen die vanuit de Bekke gebruik maken van de fysiotherapie aan de overkant. Veelal gaan de mensen tweemaal per week naar de fysio. Ongeveer 90% van de ouderen uit de Bekke is rolstoelafhankelijk. Ook wordt de Buurtkamer regelmatig door de ouderen bezocht. Het is dus een kwetsbare groep mensen die deel moet nemen aan het verkeer. Voor deze groep mensen is het extra belangrijk dat de verkeersveiligheid zo optimaal mogelijk is.
    2. Vanuit de Bekke is er geen rechtstreekse oversteekplaats naar de overkant van de straat. Mensen moeten via de op/afrit aan de Markstraat oversteken via de rijweg om aan de overkant te komen of helemaal richting het centrum lopen om dan via een rondje langs de Buurkamer de overkant te bereiken.
    3. Mensen die vanuit De Bekke gehaald en gebracht worden met de taxi kunnen niet rechtstreeks vanuit de taxi de stoep op omdat er voor De Bekke geen oprit/afrit is gesitueerd.
    4. Er wordt te hard gereden. Het is naar mijn mening niet verantwoord om in de Burg. Bramerstraat 50 km. per uur te rijden. Het is snel chaotisch in de Burg. Bramerstraat. Veel mensen brengen een bezoek aan het centrum via de Burg. Bramerstraat. Het is een komen en gaan van alle soorten verkeersdeelnemers.
    5. Veelal staan er aan bij de kanten van de de Burg. Bramerstraat auto’s geparkeerd die bij het oversteken het zicht belemmeren.
    6. Regelmatig komt het voor dat er te weinig parkeerplaatsen beschikbaar zijn aan de Burg. Bramerstraat waardoor vrachtverkeer er niet meer goed kan parkeren. Ik heb zelf ervaren dat dan de vrachtauto op de oprit geparkeerd stond zodat ik met de rolstoel (die ik duwde omdat mijn echtgenoot hier gebruik van moet maken) van de stoep af moest zonder gebruik te kunnen maken van een op/afrit.
    7. Op het laatste gedeelte van de Burg. Bramerstraat (in de buurt van De Toren), staan regelmatig auto’s geparkeerd op de stoep zodat er geen goede doorgang is voor rolstoelgebruikers naar het centrum. Verder wordt hier veel gedraaid met auto’s waardoor er ook een verkeersonveilige situatie kan ontstaan.
    8. Mensen die van de Overlaat de stad ingaan richting de Aldi zie ik rechtstreek de Burg. Bramerstraat oversteken en dan vervolgens over de rijweg van de Markstraat richting het centrum lopen. Op de stoep lopen wordt bemoeilijkt door de schuine helling bij de oprit achter het pand van De Bekke, maar ook omdat er geen goede stoep is aan de linkerkant van de Marktstraat waarop mensen kunnen lopen.
    9. Op de Markstraat staan regelmatig vrachtwagens geparkeerd die daar aan het laden en het lossen zijn. Hierdoor wordt het zicht ook erg belemmerd.

    Bijzonderheden: De bewoners van De Bekke gaan er allemaal mee akkoord dat er iets wordt gedaan aan de verkeersveiligheid rond De Bekke. Zij hebben hier allemaal positief op gereageerd om dat zij het allemaal heel belangrijk vinden dat hier iets aan wordt gedaan.

  5. Al lopend over de Brink richting de Voorstraat moet ik oversteken. Auto’s rijden met een vaartje van 50 km per uur. En ik zie ze van allebei de kanten niet aankomen. Ik zie niet aankomen van de Lage Doelen maar ook niet van Havenweg. Oversteken is een gokje wagen.

Laat een antwoord achter aan Mini Vulink Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *